مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

هفتمین روز لیگ بازی های رایانه ای

در هفتمین روز لیگ بازی های رایانه ای سال ۱۳۹۷ رقابت ها همچنان با شور و هیجان خاصی در حال پیگیری است. بازی های Clash royal و پسر خوانده با مشخص شدن قهرمانان به اتمام رسید اما همچنان رقابت های QUIZ OF KINGS, PES و FIFA در حال برگزاری است. رقابت های بازی FIFA کنسول پلی استیشن که امسال بیشترین شرکت کننده را دارد، در شانزده براکت پیگیری می شود و روز دوم خودش را تجربه می کند. بازی PES کنسول XBOX 360 به مراحل نهایی خود نزدیک می شود که برنده ی این دسته به هشت نفر نهایی PES می پیوندد.

مرکز خرید

PS4 و Xbox One کدام یک بهتر است؟ (قسمت پنجم)

Middle-earth وسط زمین: سایه جنگ

وقتی صحبت درباره Middle-earth – سایه جنگ می شود کاملاً داستانی متفاوت می آید. اگرچه بازی در هر دو کنسول ۴K اجرا نمی شود، رزولوشن در ۱۹۸۰P در Xbox One X در مقایسه با PS4 Pro کمی بالاتر است.

تجزیه و تحلیل های دیجیتالی متوجه تعدادی پیشرفت در Xbox One X شدند. این دستگاه بافت بهتری به علت باند حافظه بهبود یافته در سخت افزار دارد.

نتیجه نهایی این است که در کنسول مایکروسافت یک تصویر کمی شفاف تر است.

ورژن Xbox One X همچنین به دلیل این که می توان حالت رزولوشن دینامیک را روشن و خاموش کرد، بیشتر قابل تنظیم است. البته دقیقاً مطمئن نیستیم اصلاً چرا چنین گزینه ای باید وجود داشته باشد ولی به هر حال این گزینه در این دستگاه وجود دارد.

Diablo 3

Diablo 3 بازی دیگری است که آنالیز دیجیتالی نشان داده است که Xbox One X در رقابت با PS4 Pro پیروز می شود. هر دو دستگاه ۴K را ساپورت می کنند اما PS4 Pro کمی در محیط های بیرون در بازی کمی از Xbox One X عقب تر است.

به هرحال، خارج از کیفیت رزولوشن هر دو دستگاه ها در این بازی دقیقاً یک بافت دارند.

نتیجه

به طور کلی، Xbox One X مطمئناً کیفیت گرافیک بهتری دارد و تنظیمات سفارشی گرافیکی آن نیز به دلیل داشتن پاور بهتر، کیفیت برتری دارد. با نگاه کردن به هردوی FIFA 18 و سایه جنگ نشان می دهد که گرافیک های بهتر حقیقتاً به برنامه بنویس های هر بازی بستگی دارد. و آن ها می گویند Xbox One X  برای آن هایی که می خواهند در ۴K بهترین را داشته باشند، انتخاب بهتری است.

مقایسه PS4 و Xbox One S

بازی ها در PS4 اصلی به نظر می رسد در رزولوشن بالاتری نسبت به رقیب خود Xbox One S اجرا می شوند.

درحالیکه Xbox One X به نظر می رسد یک لبه از

 Pro بالاتر باشد درباره Xbox One S و PS4 کاملاً داستان متفاوتی است.

یک بازی ویدئویی که در هر دو دستگاه اجرا می شود یک جواب قطعی دارد. پلی استیشن می تواند در محیط بیرون گیاهان (شاخ و برگ) بیشتری را نسبت به Xbox One نشان می دهد. 

شما باید داخل علف های هرز شوید تا تفاوت ها را ببینید. اگرچه هر دو دستگاه در مقایسه با ورژن های قبلی خودشان ستاره هستند.

در بازی Metal Gear Solid 5 تفاوت گرافیک در دستگاه Playstation 4 واضح تر است. مخصوصاً جابجایی اجسام و مسافت های دور بسیار بهتر از Xbox One می باشد.

ما تمایل داریم PS4 را انتخاب کنیم که رزولوشن ۱۰۸۰p در فریم های ۳۰ یا ۶۰ در ثانیه می رسند تا

Xbox One که رزولوشن ۷۲۰p یا ۹۰۰p در فریم های ۳۰ یا ۶۰ در ثانیه دارند.

این تمایلی است که امروزه با تجزیه تحلیل ویدئویی ادامه دارد مانند بازی Battlefield 1 که در رزولوشن کاملاً بالاتر در دستگاه PS4 نسبت به Xbox One اجرا می شود در حالیکه هر دو کنسول نسبت یکسانی در فریم ۶۰ ثانیه را می زنند.

داستان مشابهی درباره بازی Titanfall 2 نیز وجود دارد که به همین ترتیب در Xbox One با رزولوشن پایین تری نسبت به PS4 اجرا می شود. 

به طور کلی، PS24 از لحاظ رزولوشن از نسخه Xbox One برتری دارد اما هر دوی آن ها نسبت به ورژن بالاتر خود، پایین تر هستند.  

مرکز خرید

PS4 و Xbox One کدام یک بهتر است؟ (قسمت چهارم)

  • هردو دستگاه ها رم (RAM) کلی ۸ گیگابایت دارند.
  • اما آن حافظه را به طور متفاوتی اختصاص می دهند.

حتی بحث برانگیزتر مموری (حافظه) زیر کنسول ها است. و موضوع مقدار RAM نیست – چون هردو رم ۸ گیگابایت دارند- بلکه موضوع نوع RAM استفاده شده است.

هردو PS4 و PS4 Pro یک مزیت متمایز با حافظه سریعتر ۸GB GDDR5 دارند، درحالیکه هردو

Xbox One S و Xbox One کندتر با پهنای باند ۸GB DDR3 متفاوت می باشند. 

هیچ کدام از سیستم ها تمام RAM را به توسعه دادن بازی ها تخصیص نمی دهد. بعضی از قسمت RAM برای پردازش دستگاه ها حفظ و نگهداری می شود.

PS4 تا ۳٫۵ GB برای پردازش دستگاه نگه می دارد و مطابق مستندات برای پیشرفت بازی ها ۴٫۵GB نگه

می دارد. وقتی حافظه در دسترس است، گاهی اوقات ۱G بیشتر به بازی ها دسترسی حافظه می دهد وقتی در دسترس باشد. (گاهی ۱G حافظه انعطاف پذیر دارند) ولی گارانتی برای این موضوع نیست.

“گارانتی حافظه” Xbox One حدوداً کمی بیشتر از ۵ گیگابایت برای پسشرفت بازی می دهد، درحالیکه برای پردازش سیستم تا ۳GB می گذارد. این دستگاه ها حدود ۰٫۵ گیگابایت بیشتر از سونی برای بازی اختصاص داده است مگر با درنظر گرفتن ۱ گیگابابت انعطاف پذیر سونی میکروسافت ۰٫۵ گیگابایت کمتر برای بازی درنظر گرفته است.

وقتی نوبت به Xbox One X  می رسد، که که رم RAM بالای ۱۲ گیگابایت می دهد، بدین معنی است که برای بازی ها حافظه ۹ گیگابات درنظر گرفته است که برای بازی در native 4K لازم است.

کنسول هایی که هم اکنون در بازار هستند در هسته خود طراحی AMD مشابهی دارند، اما صحبت درباره حافظه آن ها، تفاوتشان مثل تفاوت سیب و پرتقال است. تنها برنامه نویس های بازی می توانند بگویند کداک یک برنده این مبارزه است.

تفاوت گرافیکی ایکس باکس وان و پلی استیشن

در این بخش ما عملکرد گرافیکی Xbox One S را با PS4  مقایسه می کنیم همانطور که Xbox One X را با PS4 Pro مقایسه می کنیم.

به تازگی کنسول های ۴K آمده است، پس ما هرچقدر بازی های بیشتری بیاید که Xbox One X را ساپورت کند اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

مقایسه Xbox One X و PS4 Pro

شواهد اخیر نشان داده شده است تفاوت چشمگیری در رزولوشن و جزییات بافت آن ها نیست.

به هرحال، اکثر طراحان بازی، بازی ها را براساس قابلیت های Xbox One X نمی سازند، بنابراین نمی توان تفاوت چندانی در آن ها یافت.

FIFA 18

بازی FIFA 18 در هردو کنسول با خروجی ویدئوی  ۴K بسیار خوب عمل می کند. برخلاف تفاوت های مشخصات در هردو دستگاه، تفاوت چندانی در این بازی در دستگاه ها وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل های دیجیتالی دو ورژن تنها تفاوت بسیار اندکی که در آن ها دید این بود که طراحی فاصله چمن در دستگاه Xbox One X کمی بهتر از دیگر دستگاه ها بود.

ما باید درباره نتیجه گیری های درباره توانایی های نسبی دو کنسول کمی محتاط باشیم.  

مرکز خرید

اخبار لیگ چهارم بازی های رایانه ای ایران – تهران برج میلاد

بعد از پایان مسابقات بازی FIFA PC و PES PS4 امروز با شروع مسابقات FIFA 18 در پلتفرم PS4 که بیشترین شرکت کننده را دارد و همینطور بازی PES پلتفرم XBOX 360 جان تازه ای به خود گرفت و جمعیت بسیار زیادی روبرو شد. از ساعت ۹ صبح جمعیت عظیمی از گیمر ها در سالن رقابت ها حضور داشتند تا مسابقه ی خود را انجام دهند. امروز همچنان مسابقات کلش رویال به مراحل نهایی هر براکت میرسه و نفرات برتر هر براکت مشخص می شود. بازی پسر خوانده که از دیروز شروع شده بود امروز با مشخص شدن قهرمان این دوره از مسابقات مشخص می شود که نام برنده متعاقبا اعلام خواهد شد. بازی پرسش و پاسخی QUIZ OF KINGS نیز همچنان در حال برگزاری است و به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

مرکز خرید

PS4 و Xbox One کدام یک بهتر است؟ (قسمت سوم)

هردوی Xbox One X و S پورت های مساوری دارند، هردو شامل دو پورت HDMI یکی برای دریافت یک ورودی از یک کابل یا دستگاه گیرنده است و یکی وروری تلویزیون شما است. در بالای آن ها هر کدام ۲ پورت USB 3 ، خروجی های IR ، خروجی صدای اپتیکال، پورت های اترنت و البته کابل پاور که با هردو ورژن Xbox سازگار هستند، دارند. به هرحال، برای نصب اپلیکیشن (نرم افزار) Kinect برای هردو ورژن Xbox One شما باید یک آداپتور تهیه کنید.
PS4 Pro و PS4 Slim ورودی های مشابه دارند، اگرچه تفاوت های کمی نیز دارند. هرکدام یک خروجی HDMI دارد. یک پورت USB در پشت دستگاه و دو تا در جلوی دستگاه، یک پورت اترنت و یک پاور.
تنها تفاوت بین Pro و Slim یک خروجی صوتی اپتیکال دارد، درحالیکه مدل Slim آن را ندارد.
به هرحال، یکی از بیشترین موارد متقاعدکننده درباره اتصالات پلی استیشن این است که هردو ورژن به استفاده کنندگان اجازه می دهد هارد داخلی را با چیز دیگری به انتخاب خودشان عوض کنند.
تمام ورژن های هر دو Xbox One و PlayStation 4 اترنت گیگابایت و وای فای ۸۰۲٫۱۱ ac را ساپورت می کند.
پس مهم نیست که چه کنسولی را شما انتخاب می کنید، شما لازم نیست درباره اتصالات شبکه اینترنت نگران باشید.
یک درایو کمبو Blu-ray/DVD در قسمت چپ وجود دارد که باعث می شود دستگاه هایX Xbox One و Xbox One S بتوانند Ultra HD Blu-rays را اجرا کنند.
دستگاه PS یک جفت پورت USB دارد و آن نزدیک جایی که درایو دیسک قرار دارد، می باشد.
قدرت PS4 بیشتر است یا Xbox ؟
Xbox One دستگاه پرقدرت تری است و می تواند بر PS4 Pro برتری یابد.
PS4 و Xbox One هر دو قدرت دوبرابری نسبت به PS3 و Xbox 360 دارند و مهم تر از آن هردوی آنها با طراحی داخلی هوشمندانه تری نسبت به ورژن های قبلی خود با توجه به بعضی اشتباهات کنسول های نسل قبل، ساخته شده اند.
کارخانه تراشه های AMD پشت بسیاری از این آپگریدها است. هردو هایX Xbox One و Xbox One S اصلی ۱٫۷۵GHz AMD 8-core CPU را دارند در حالیکه Xbox One X تا ۲٫۳GHz 8-core chip پیشرفت می کند.
پایه CPU برای PS4 در ۱٫۶GHz است و شامل یک AMD 8-core CPU with x86 است در حالیکه PS4 Pro تا ۲٫۱۳GHz بالا می رود.
• PS4 اصلی برپایه تکنولوژی AMD’s Radeon پردازشگر تصویر تا ۱٫۸۴ تریلیون در ثانیه (۱۰ به توان ۱۲) عملیات در ثانیه می تواند انجام دهد. درحالیکه پردازشگر تصویر Xbox One اصلی با یک AMD Radeon GPU تا ۱٫۳۱ تریلیون در ثانیه (۱۰ به توان ۱۲) عملیات در ثانیه می تواند انجام دهد و Xbox One S تا ۱٫۴ تریلیون در ثانیه و Xbox One X تا ۰٫۶ تریلیون در ثانیه می تواند عملیات انجام دهد.
PS4 Pro یک GPU با ۴٫۵ تریلیون در ثانیه افزایش گرافیکی اسب بخار دارد.
وقتی در مورد کنسول های اصلی صحبت می شود، PS4 از لحاظ قدرت خالص برتری یافت. اگر چه Xbox One S تفاوت زیاد را بطور قابل ملاحظه ای رفع کرد.
میکروسافت، با ارائه Xbox One X برچسب “قدرتمندترین کنسول” را در رقابت با سونی گرفت.
مرکز خرید