مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

۵ اپلیکیشن سال ۲۰۱۸ برای کنترل سلامتی خود در تمام سال

در زیر لیست بعضی از اپلیکیشن هایی که می توانند به شما کمک کنند که کارهایی که انجام می دهید را  (زندگی شما را) چک می کند. شما درباره اپلیکیشن لازم نیست کاری انجام دهید. اپلیکیشنی مثل Lifelog از سنسورهایی در تلفن همراه شما استفاده می کند و آنها به شما کمک می کنند که زندگی یک سال خود را کنترل نمایید.

۱-اپلیکیشن سریع:

این اپلیکیشن ها فوراً تمام زندگی شما را پیگیری می کنند و به شما نشان می دهند. زمان استفاده از گوشی، مکان هایی که می روید، آمادگی های جسمانی، خوابیدن، سفر، زمانی که سوار وسایل حمل و نقل هستند را فوراً نشان می دهد. 

این اپلیکیشن به شما گزارش هفتگی نیز می دهد و یک جدول که بتوانید تمام اطلاعات به دست آمده را ارزیابی کنید. 

۲-دفتر گزارش روزانه:

از هرچیزی که برای شما مهم است اسکرین شات بگیرید. با تلفن همراه iphone شما حتی می تواند روی Auto-journal تنظیم کنید و به صورت خودکار با مکان هایی که شما می روید، هوا، حرکات ورزشی، استفاده از وسایل حمل و نقل مثل ماشین و … و میزان خواب شما را ثبت روزانه می کند.

شما می توانید یادداشت های خصوصی با عکس را بنویسید. روزنگار به طور اتوماتیک زمان، تاریخ، مکان، فعالیت، خواب و هوا را ثبت می کند. شما همچنین می توانید با اضافه کردن موارد مختلف خودتان آن را برنامه ریزی برای ثبت در دفتر روزنگار کنید. مثلاً آن روز شما ژیمناستیک انجام داده اید یا اینکه چه غذایی خورده اید یا در محل کار چه اتفاق هایی برای شما افتاده است. 

۳-موقعیت مکانی:

گزینه Loca به صورت خودکار مکان هایی را که شما می روید با مقدار زمانی که آنجا بودید و عکسها را ثبت می کند و تمام اطلاعات شما به صورت خصوصی در اپلیکیشن می ماند.

۴-زمان ورزش:

Fit Time این قسمت زمان ورزش و فعالیت را پیگیری و ثبت می کند. این قسمت از برنامه تمام فعالیت شما را در یک داشبورد با تم (پیش زمینه) مشکی ثبت و نمایش می دهد. این قسمت تمام لحظاتی که هیچ تحرکی ندارید، لحظاتی که راه می روید، دوچرخه سواری می کنید و سواری می کنید را ثبت می کند. 

Fit Time توسط اپلیکیشن هایی به شما درصد بالا یا پایین رفتن فعالیتتان در روز را می دهد. شما همچنین می توانید تنظیم کنید که میزان فعالیت (ورزش) مورد نظر شما در روز چقدر است و وقتی به آن میزان رسید به شما نشان دهد. 

۵-زمان خواب:

زمان خواب به طور خودکار در طول روز میزان خواب شما را ثبت می کند. این قسمت به شما اطلاعات جالبی مثل چه ساعت هایی به طور تقریبی در طول روز زمان خواب شما است، متوسط خواب روزانه و اینکه چند بار در بین زمان خواب خود بیدار شده اید را نشان می دهد.

این گزینه برای آن هایی که می خواهند میزان خواب روزانه خود را چک کنند و گزارشی از خواب خود داشته باشند، بسیار عالی است. 

با سنسورهایی که در تلفن همراه هوشمندتان است واقعاً نیازی به اضافه کردن چیزی برای Lifelog نیستید. 

یا این نوع اپلیکیشن ها عادت های روزانه خود را به سمت سلامتی بدن خود سوق دهید. 

مرکز خرید

کمک به طول عمر باطری موبایل (قسمت سوم )

استفاده از حالت ذخیره ی انرژی
گوشی های تلفن همراه امروزی دارای گزینه ای به نام وضعیت “ذخیره سازی انرژی”( Battery Saving Mode) هستند. این حالت برای استفاده ی همیشگی می تواند روی موبایل شما فعال باشد و متناسب با شرایطی که در آن در حال استفاده از گوشی همراه خود هستید عمل نماید.به عنوان مثال می تواند نسبت به وضعیت نور محیطی که در ان قرار گرفته اید نور صفحه ی نمایشگر شما را کاهش یا افزایش دهد. در این حالت هیچ یک از فعالیت های عادی گوشی شما تحت تاثیر قرا نمی گیرد ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که این حالت تاثیری بر روی فعال یا غیر فعال بودن برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند ندارد و شما هنوز باید فکری برایانها بکنید.
استفاده از گوشی در حی نشارژ بلامانع است
یکی دیگر از باور های غلطی که در بین مصرف کنندگان دیده می شود اعتقاد به این است که در صورتی که در حین شارژ گوشی همراه از آن استفاده کنند به گوشی انها اسیب وارد می شود. این نیز در زمره ی دانسته های غلطی است که بسیار نیز رایج می باشد. در صورتی که کاربران بخواهند در حین شارژ گوشیشان از آن استفاده نمایند تنها اتفاق ناگواری که ممکن است بیافتد این است که از انجایی که در حین شارز باتری در حال مصرف آن نیز هستید گوشی شما دیرتر از زمان عادی شارز خواهد شد. پس همچنان آسیبی متوجه باتری شما نخواهد شد مگر اینکه در حین شارژ اقدام با انجام عملیات های سنگینی کنید که منجر به داغی گوشی تلفن همراه شما شوند. در این صورت به دلیل تاثیر حرارت بر روی بتری شما عملکرد باتری لیتیوم یونی در دراز مدت به مشکل خورده می تواند از عمر مفید باتری شما بکاهد.
کمک از متخصصین
موضوعی که در رابطه با باتری های گوشی تلفن همراه مطرح است افت کیفیت آنها به مرور زمان است. این موضوع معمولا توسط کاربر پس از استفاده طولانی مدت از گوشی به خوبی قابل لمس است. این افت به صورت زودتر خالی شدن باتری موبایل نسبت به میانگینی که قبلا از ان استفاده می شد مشخص می شود. در صورتی که کاربر با این مسئله مواجه شود به تدریج نیاز به تعویض باتری گوشی خود خواهد داشت زیرا این افت کیفیت با گذشت زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که احتمالا تمامی کارکرد های تلفن همراه را تحت تاثیر خود قرا خواهد داد. در صورتی که قصد کردید باتری گوشی همراه خود را تعویض کنید به یاد داشته باشید که این کار نیاز به متخصص دارد و باتری به کار برده شده در گوشی بر خلاف شارژر آن باید اصل باشد و فقط متخصص این کار از ان آگاه خواهد شد و شما ان متخصص نیستید. باتری های لیتیومی هر چند به برخی مسائل از قبیل طولانی مدت در حال شارژ قرا گرفتن و یا نصفه و نیمه شارژ شدن حساس نیستند ولی برای تعویض ان ها حساسیت ایی وجود دارد که جز توسط یک متخصص از فرد دیگری ساخته نیست.

مرکز خرید

اینترنت پر سرعت بر کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارد

ر اساس تحقیقات، دسترسی به اینترنت پر سرعت ممکن است طول و کیفیت خواب شما را کاهش دهد.
تحقیقات ارائه شده در مجله ی رفتارهای اقتصادی و سازمانی، دریافته اند که افرادی که به خطوط اینترنت پر سرعت (DSL) دسترسی دارند، نسبت به کسانی که از این سرویس استفاده نمی کنند میانگین خواب کمتر ۲۵ دقیقه ای دارند. DSL فناوری ای است که پهنای باند بالا را برای خانه و همچنین برای تجارتهای نه چندان بزرگ از طریق سیم های مس تلفن در اختیار افراد قرار می دهند.
محققان انجام شده در دانشگاه بوکانی ایتالیا و دانشگاه پیتسبرگ آمریکا بر این باورند که درکسانی که در معرض تشعشعات ناشی از دسترسی به اینترنت های DSL با کاهش رضایتمندی و طول مدت خواب مواجه می شوند که باعث مواجه شدن آنها با محدودیت در صبح برای کار و یا به دلایل خانوادگی می گردد.
فرانسیسکو بیلاری، یکی از پروفسور های دانشگاه بوکانی معتقد است که ” افرادی که دسترسی به اینترنت DSL نسبت به افرادی که به این سرویس دسترسی ندارند ۲۵ دقیقه کمتر می خوابند. اینکه انها بتوانند بین هفت تا نه (خواب میان هفت تا نه ساعت چیزی ست که دانشمندان و جوامع علمی توصیه می کنند) ساعت بخوابند به شکل قابل توجهی بسیار کم است و احتمال اینکه این خواب بتواند برای آنها آرمش بخش بوده و مفید باشد نیز بسیار پایین است.”
تاثیراتی که دانشمندان بر اساس انها به یافته های خود دست یافته اند با مطالعه بر روی افرادی است که با محدودیت زمانی در صبح ها مواجه می شوند و همچنین در زمان استفاده آنها از دستگاه های الکترونیک در زمان غروب به بعد( طول روز در این تحقیقات مد نظر نبوده است).
پروفسور بیلاری همچنین می گوید” وسوسه های دنیای دیجیتال می تواند زمان به رختخواب رفتن افراد را به تاخیر بیندازد، که در نهایت باعث کاهش طول مدت خواب افرادی می شود که توانایی جبران دیر خوابیدن را با صبح دیر بیدار شدن ندارند.
محققان دریافته اند که در میان نوجوانان و جوانان (بین سنین ۱۳-۳۰)، یک ارتباط قابل توجه میان خواب ناکافی و زمانی که برای تماشای تلویزیون و یا بازی کامپیوتری و یا ویدئوها در شب صرف می کنند، وجود دارد.

مرکز خرید

چگونه یک گیرنده اندروید تلویزیون بخریم؟ (قسمت ۱)

بعضی دستگاه ها در یک گروه مخصوص به خودشان هستند ولی بیشتر آن ها اینگونه نیستند و مشابه هم می باشند. این گیرنده ها از کمپانی های خوبی هستند که برای محافظت از آن ها شهرت دارند. به این دلیل که فروشنده می خواهد مطمئن شود که شما از انتخاب و خرید خود راضی هستید. بیشتر گیرنده ها سابقه چندان زیادی برای فروش ندارند.

پس چطور می توانید انتخاب کنید که یک گیرنده خوب یا بد است؟

در اینجا می توانید از توصیه های ما برای پیدا کردن یک دستگاه گیرنده اندروید خوب استفاده کنید تا ببینید چه جیزی در سال ۲۰۱۸ بهتر است؟

دنبال مشخصات گیرنده اندروید تلویزیون درست بگردید:

هر فروشنده مشخصات دستگاه گیرنده را روی جعبه دستگاه و روی وب سایت مخصوص به خودش دارد.

مشکل اینجاست که بسیاری از دستگاه هایی که کارکرد خوبی ندارند در قسمت مشخصات اکثراً کارکرد یکسانی دارند.

و اینکه به چه مشخصاتی در یک دستگاه گیرنده اندروید تلویزیون باید توجه کرد؟ در زیر به بعضی از مشخصاتی که نقش مهمی در انتخاب یک گیرنده خوب دارند می پردازیم.

پردازشگر (CPU)

در کل سه شرکت اصلی هستند که بیشترین CPU (پردازشگرها) را برای دستگاه اندروید تلویزیون می سازند:

AmLogic ، RockChip و Allwinner

۲ تای آنها صرفاً زمان و پول شما را هدر می دهند و ارزش خرید ندارند.

آلوینر (Allwinner) شهرت خاصی دارد برای این که قول داده ویژگی های شگفت آوری داشته باشد و به ندرت ایرادی پیدا کند. چیپ ست (Chipset) قدیمی تر آنها A80 بزرگترین ناامیدی سال بود برای اینکه به هیچ کدام از وعده هایی که داده بود عمل نکرده بود. تیم رسمی Kodi موافقت نکردند که مصرف کنندگان دستگاه هایی که چیپ ست آن ها آلوینر است را پشتیبانی کنند و مشکلات دستگاه آن ها حل کنند.

نصیحت من این است که از ابتدا دستگاه با چیپ ست (Chipset) مناسب تهیه کنید.

راک چیپ (RockChip) بسته به دستگاه به نظر خوب می آیند. ولی در هنگام استفاده عیوب آن به مرور مشخص می شوند. کیفیت فیلم با چیپ ست Rock Chip خوب است اما آنها به ورژن Kodi مخصوص خود برای پخش فیلم به نام RKMC (مدیا پلیر مخصوص راک چیپ) نیاز دارند. نرم افزار کدی (Kodi) نمی تواند دستکاه های با چیپ ست (RockChip) را پشتیبانی کند و به طور رسمی پشتیبانی خود را در مورد ایم چیپ ست ها متوقف کرده است و حتی به طور شفاف و واضح نوشته : “هیچ پشتیبانی در پروژه کدی Kodi برای این نوع چیپ ست انجام نمی شود.”

توصیف من درباره راک چیپ این است که مهندسین این چیپ ست میخواهند بدون درنظرگرفتن نقش نرم افزارهای مهمی مثل کدی Kodi به پروژه بزرگ مهمی دست پیدا کنند درحالیکه برای آن ها مهم نیست

نصیحت من: آملوجیک (AmLogic) بهترین چیپ ست در بین تمام CPU ها (پردازشگرهای) موجود در بازار
می باشد و تنها چیپ ستی است که ارزش خریدن را دارد. این صرفاً نظر شخصی من نیست. بسیاری از کارخانه های اصلی به پردازشگر Amlogic رو آورده اند. بعضی از ورژن های Amlogic هست که دارای قدرت بیشتری هستند.

ادامه دارد …

مرکز خرید

کارهایی که نباید با گوشی هوشمند خود انجام دهید. (قسمت دوم)

هرگز گوشی هوشمند خود را زمانی که به شارژر متصل می باشد در مکان های کاملا پوشیده یا ناهموار قرار ندهید.
بسیاری از ما این کار را انجام می دهیم. برای مثال گوشی هوشمند خود را در زیر بالش رها می کنیم تا شارژ شود. باید از این کار خودداری نمایید چرا که همین بی احتیاطی می توند به سادگی ایجاد اتش سوزی کند.

گوشی هوشمند خود را در مکان های تحت فشار قرار ندهید.
چیز دیگری را که باید به ان توجه کنید وارد کردن فشار به گوشی تان است. سعی کنید به گوشی هود فشار فیزیکی اعمال نکنید. مانند قرار دادن ان در درون کیف خود زیر هر وسیله یا کتاب سنگینی و یا جای دادن خود در جیبی که برای سایز گوشی شما تنگ به نظر می رشد.

از شارژ کردن گوشی هوشمند خود از طریق سه راهی و یا مقسم های چندگانه پرهیز کنید

جهت احتیاط بیشتر، بهتر است که هیچ وقت گوشی هوشمند خود را از طریق سه راهی ها شارژ نکنید. این به این دلیل است که در صورتی که یکی از دستگاه های متصل به این سه راهی ها دارای خرابی یا اتصالی خاصی باشد، مطمئنا می تواند به سادگی باعث ایجاد آسیب بر روی گوشی همراه شما نیز شود.

تعمیر گوشی همراه خود را به غیر متخصصین نسپارید
این نیز جزء نکاتی است که حتماباید رعایت شود. گوشی هوشمند خود را فقط از طریق مراکز مجاز مورد بررسی و. یا تعمیر قرار دهید. اطمینان از خراب نبودن بخش برد اصلی گوشی هوشمند و قطعات اصلی روی آن بسیار مهم است. همچنین، این کار می تواند این اجازه را به مراکز غیر مجاز بدهد که از اطلاعات روی گوشی شما کپی برداری کنند و یا بدون اطلاع شما بر روی ان برنامه ای مخرب را نصب نمایند.

هرگز از شارژر های خیلی ارزان برای شارژ گوشی موبایل خود استفاده نکنید
استفاده از سارژر اصلی تولید کارخانه ی تولید کننده ی هر گوشی برای آن بهترین انتخاب می باشد.در صورت گم شدن ، خراب شدن و یا در دسترس نبودن شارژر اصلی خود، آن را همیشه با شارژر های شناخته شده و دارای علامت تجاری جایگزین کنید. شارژر های قلابی و یا بدون نام تولید کننده می توانند به سادگی به یکی از بزرگترین ریسک ها در رابطه با گوشی شما تبدیل شوند.

خارج کردن قاب گوشی خود را در هنگام اتصال ان به شارژر فراموش نکنید.
هر چند این کار همیشه امکان پذیر نیست اما خارج کردن قاب گوشی در هنگام اتصال آن به شارژر به گوشی همیشه انتخاب بهتری است. زیرا خود قاب تا درصدی به بیشتر داغ شدن بدنه در هنگام شارژ شدن باتری کمک می کند.

در هنگام متصل بودن گوشی خود به شارژر از انجام مکالمات تلفنی و یا بازی های روی ان پرهیز کنید.
اگر به انجام بازی، تماشای ویدئو و یا صحبت کردن با تلفن همراه به خصوص در هنگام اتصال ان به شارژر عادت زیادی دارید ضروری است که هر چه سریعتر ان را ترک کنید. با انجام این کار توسط شما نه تنها گوشی هوشمندتان به سرعت دچار داغی می شود بلکه این کار احتمال برق گرفتگی را هم به شدت افزایش می دهد.

هرگز هندزفری و یا شارژر را در حالی که گوشی شما خیس شده و یا دارای رطوبت است به گوشی خود متصل نکنید.
این یک موضوع واضح است. هیچ اتصالی را به یک گوشی خیس یا مربوط نباید انجام داد. همچنین گاهی از سر بی توجهی و یا نا آگاهی، گوشی شما در داخل جیب دچار رطورت می شود. باید مطمئن شوید گوشی شما در هنگام اتصال به شارژر مرطوب نیست.

مرکز خرید