مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

حقایقی درباره اپل آسیا

شیائومی  در سال ۲۰۱۰ میلادی پا به صنعت گوشی های هوشمند تلفن همراه گذاشت. این شرکت که زمانی سومین تولیدکننده ی مطرح تلفن های هوشمند در کل دنیا به حساب می آمد بزرگ ترین بازارها را در چین و هند را دارا می باشد در شرایطی که حتی در این دو کشور برندهایی نظیر سامسونگ را در درجه دوم اهمیت قرار داده و خود را به پرفروش ترین تولیدکننده ی این محصول تبدیل کرده است.

در میان کشورهایی که به طور گسترده از محصولات این کشور استفاده می کنند از شیائومی با القابی نظیر اپل آسیا یا اپل شرقی یاد می شود که دلیل آن شباهت بالای محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات شرکت اپل می باشد. برای مثال می توان از فیرم ور مخصوص MIUI مخصوص تلفن‌های همراه که توسط شرکت شیائومی بر پایه سیستم‌عامل منبع‌باز اندروید توسعه داده شده است. نام برد.خصیصه این سفت افزارها رابط کاربری به شدت تغییر یافته آن است، بطوریکه که App Drawer اندروید را کنار گذاشته و شباهت بسیار زیادی با رابط کاربری آی‌اواس شرکت اپل و رابط کاربری تاچ‌ویز شرکت سامسونگ دارد.

رکورددار پرفروش ترین گوشی در یک روز در کتاب گینس

فروش بی سابقه ی گوشی های تلفن همراه شرکت شیائومی در طی ۲۴ ساعت (یک روز) در سال ۲۰۱۵ توانست رکورد جدیدی را در کتاب گینس به نام خود به ثبت برساند. در فستیوالی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ برگزار نمود طی پیشنهادهای تخفیفی که این شرکت به هواداران خود ارائه داد توانست تعداد ۲۱۱۲۰۱۰ عدد گوشی تلفن همراه را در عرض یک روز به فروش برساند که باعث شکست شدن رکود سابق فروش گوشی تلفن همراه در Tmall علی بابا  به تعداد ۱۸۹۴۸۶۷ عدد در سال ۲۰۱۴ گردید.

این شرکت همچنین در فروش لوازم خانگی  هوشمند، ابزار روشنایی و تلویزیون نیز دارای آمار قابل توجهی می باشد که البته هیچ یک موفق به ثبت رکورد دیگری نشده اند. شاید در اینده ای نه چندان دور شاهد ثبت رکوردهای جدیدی از این شرکت باشیم.

۵%  میزان سودی است که تغییر نخواهد کرد

 مدیرعامل شرکت شیائومی لی جون (Lei Jun) در کنفرانس در سال جاری برگزار شد عنوان کرد مادامی که مدیریت این شرکت برعهده ی اوست، درصد سود متعلق به محصولات خود را که از بخش فروش عید می شود همواره بر روی ۵% بهطور ثابت حفظ خواهد کرد و برنامه ی اجرای این سیاست را برای اعمال آن روی تمام محصولات این شرکت از تلفن های هوشمند گرفته تا تلویزیون های هوشمند، لوازم خوانگی و روشنایی  و … در دستور کار خود قرار خواهد داد.

با نگاهی دقیق تر به این سیاست می توان به این نتیجه رسید که این شرکت برنامه ای برای بر حضور شرکت هایی از قبیل وان پلاس ندارد و بر اساس این سیاست کالاهای تحت تولید این شرکت همیشه نسبت به قیمت فروش آنها از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار خواهدند بود که این خود می تواند بهترین تبلیغ تجاری برای کالا های تولیدی این شرکت باشد چراکه دیگر شرکت ها به طور سالانه به افزایش قیمت محصولات خود می پردازند ولی مشتریان شیائومی  همواره می توانند به سیاست قیمت گذاری محصولات تحت حمایت خود تکیه کنند. اینکه این سیاست شاید همواره به سود این شرکت نباشد خود جای بحث دارد ولی باید این را هم خاطرنشان کرد که درصد بزرگی از شود سالانه ی این شرکت از منبع فروش لوازم جانبی محصولات خود عاید میشود.

دامنه ۳.۶ میلیون دلاری شیائومی

شرکت شیائومی جهت راه اندازی وب سایت رسمی خود در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۳٫۶ میلیون دلار برای خرید دامنه ی mi.com  هزینه کرد ولی این تنها هزینه ی این شرکت در این زمینه نبود. این شرکت علاوه بر این سایت به جهت دشواری لفظ نام ان در کشورهای مختلف اقدام به خریداری دامنه های مختلف دیگری نیز نموده است که مبالغ چشم گیری نیز برای ان ها متحمل شده است.

دارا بودن یک دامنه ی رسمی با نامی ساده و به یاد ماندنی خود یک نقطه ی قوت در نظر گرفته می شود زیرا به آسانی در ذهن می نشیند و همچنین به آسانی در بین مردم پذیرفته می شود که بهترین راه ممکن برای شرکتی است که به طور گشتره تمامی محصولات خود را تنها از طریق ارائه یبر خط انها به فروش می رساند.

لوگویی با مفاهیم عمیق

برخلاف ظاهر بسیار ساده و شکل گرافیکی ان، این لوگو دارای مفاهیمی عمیق تر می باشد که گویای افکار بنیان گزاران آن است. در زبان چینی در صورتی که این لوگو را به صورت وارونه نگاه کنید به مهفوم قلب خواهید رسید. حروف  MI  در ایم لوگو می توانند نماینده ی دو لغت  Mobile Internet (اینترنت موبایل) باشند و یا می توان مفاهیمی نظیر  Mission Impossible (ماموریت غیرممکن) را از آن استخراج نمود که گویای تفکرات غالب بنیان گزاران و چشم انداز اهداف شکل گیری این شرکت میباشد.

سید محصولات ۱۰۰درصد غیر مرتبط

شرکت شیائومی علی رغم کسب شهرت و محبوبیت خود به جهت تولید محصولات تلفن های هوشمند که راه این شرکت را در بازار تکنولوژی هموار نمود، محصولات متنوع دیگری را نیز به بازار عرضه کرده است که شاید امیدوار است تنوع و نواوری صورت گرفته در انها بتواند توجه مشتریان را در بازار های دیگر به خود جلب کند. این محصولات نوآورانه و گاهی متعجب کننده شامل اسکوتر قابل حمل برقی با توانایی برد بالا، دستگاه های کنترل کننده ی تناسب اندام،  پهپادهای قابل عرضه ، لامپ های روشنائی هوشمند، روبات های جارو برقی و پاور بانک  می شود که می توان به این موارد دوربین های امنیتی ، پخش کننده های مولتی مدیا و کفش های ورزشی هوشمند مخصوص دویدن را نیز افزود. محصولاتی از این شرکت از قبیل پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و خودکار که در هیچ دسته بندی کالای دیجیتال قابلیت  دسته بندی ندارند شاید برای شما نیز سوال برانگیز باشند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.