مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

افزایش ۵ برابری ظرفیت حافظه های SSD با چیپ های جدید توشیبا

کمپانی توشیبا چندیست که رویکردی جدید در پیش گرفته و در حال افزایش سرعت و ظرفیت کارت های حافظه و SSD تولیدات خود آن هم به طور چشم گیری می باشد.
این شرکت در حال حاضر درصدد تولید حافظه های فلشی می باشد که چیپ های آن دارای ظرفیت ۱۶۶ گیگابایت است. این شرکت با به کار گیری چیپ های سه بعدی NAND در ۹۶ لایه که در هر سلول ان ۴ بیت قابل نگاشت است در حال حاضر جزو شرکت های پیشتاز خواهد بود زیرا حافظه های جانبی موجود در بازار کنونی فقط چیپ هایی با ۳۲ گیگا بایت را توسعه می دهند که فناوری آن ۳ بیتی می باشد.
حافظ های توسعه یافته توسط توشیبا در هر بسته دارای ۱۶ چیپ میباشد که این امکان را به توشیبا خواهد داد تا دست به تولید حافظه های جانبی تا ظرفیت ۲٫۶۶ ترابایت نیز بزند که این شرکت را به یک شرکت پیشگام در زمینه ی تولید کارت های حافظه و SSD با بالاترین ظرفیت و سرعت تبدیل می کند.
طبق ادعای وسترن دیجیتال (Western Digital ) این شرکت محصولاتی جدید را با این چیپ ست ها تحت برند سن دیسک SanDisk روانه ی بازار خواهد کرد.
توشیبا در پی ورشکستگی واحد هسته ای وستینگهاوس (Westinghouse Electric Corporation) به جهت باقی ماندن در بورس
توکیو ملزم به ایجاد درآمدزایی بالغ بر ۶٫۷ میلیارد دلار ( ۷۵۰ میلیارد ین) بود که برای دستیابی به این هدف به ناچار دپارتمان حافظه ی خود را که به دلیل حق امتیاز اختراع چیپ هایNAND درار بود به فروش برساند. البته باید این را هم در نظر گرفت که وسترن دیجیتال بر خلاف شرکت های اپل(Apple )، دل(Dell)، سیگیت ( Seagate) و کینگستون (Kingston)که تحت هلدینگ Bain Capital دپارتمان صنایع نیمه هادی توشیبا را به قیمت خیره کننده ی ۱۸ میلیادر دلار به طور مستقل در اختیار خود گرفتند همچنان به همکاری خود با توشیبا ادامه خواهد داد.
برخلاف پیشرفت های مستمر تکنولوژی حافظه های جانبی NAND قیمت این کالاها همچنان در بازار به دلیل تولید محدود آنها در حال افزایش بوده است ولی به دلیل بازار بسیار مستعد این نوع از محصولات جهت نیاز های کامپیوتر های شخصی، تلفن های همراه هوشمند و تجهیزات دیگر و در واقع به دلیل تقاضای مستمر در بازار چیپ های NAND با کاهش قیمت مواجه بوده اند.
بنابراین می توان به این نتیجه رسید که رویکرد در پیش گرفته شده ی توشیبا در جهت ارائه ی چیپ های با ظرفیت چند برابر بازار کنونی خود می تواند یک سکوی پرتاب برای به دست آوردن یک سود قابل توجه باشد و توسعه بازار این محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.