مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

نشانه ها و راه حل های مشکلات رایج در ضبط ماشین (قسمت دوم)

.

۳- اسپیکر صدای بم ندارد. 

یکی از مشکلات ضبط ماشین که معمولا اتفاق می افتد زمانی است که اسپیکرهای فابریکی را می خواهید با اسپیکرهای موجود در بازار عوض کنید یا به هر دلیل اسپیکر را ترفیع دهید در هنگامی که اسپیکر را نصب یا تعمیر می کنید اتفاق می افتد. برای اسپیکرهایی که صدای بم آنها مشکل دارد چکار می توان کرد؟ 

برای تولید صدای بم، اسپیکرها باید به صورت همزمان به هوا فشار بیاورند. مشکل “نداشتن صدای بم” وقتی اتفاق می افتد که یک اسپیکر به هوا فشار بیاورد در حالیکه اسپیکر دیگر هوا را به سمت خود بکشد. این اتفاق وقتی می افتد که اسپیکرها هم قطب نیستند. 

دلیل دیگر برای مشکل “نداشتن صدای بم” وقتی به وجود می آید که اسپیکرهای موجود دار بازار سخت تر و سنگین تر از اسپیکرهای فابریکی هستند. این اسپیکرها کیفیت ضبط ماشین شما را بالا می برند اما صدای بم را از بین می برند. 

نشانه ها: 

شما هیچ صدای بمی در هیچ درجه صدایی نمی شنوید. 

چگونه می توان مشکل (عدم وجود صدای بم) را حل کرد؟ 

چک کنید سیم های اسپیکر به آمپلی فایر ضبط به طور کامل و مناسب وصل باشد. ترمینال (+) مثبت اسپیکر باید به ترمینال مثبت هر قطعه دیگری وصل باشد، حتی باطری و همینطور منفی های هر قسمتی به هم وصل باشند. 

راه حل دیگر نصب یک آمپلی فایر است. بعضی مردم تصمیم می گیرند برای حل این مشکل، دستگاه ضبط خود را عوض کنند و دستگاه بهتری بگیرند. نهایتاً دستگاه ضبط ماشین شما به چیزی نیاز دارد که وات بیشتری بگیرد. 

۴- نویزهای ناخواسته در سیستم صوتی ماشین (ضبط ماشین

شنیدن نویزهای عجیب از ضبط ماشین بسیار اذیت کننده و تجربه بدی است. تقریباً تمام راننده ها حداقل یک بار در زندگیشان این تجربه را دارند. دلایل ناخواسته بسیار زیادی 

می تواند داشته باشد اما اینجا بعضی از مهمترین دلایل بیان شده است: 

نوسان ساز با صدای آزار دهنده: 

این معمولترین و بیشترین مشکل در نویز ضبط های ماشین است. این اتفاق وقتی می افتد که اتصال به زمین ضعیفی برای دستگاه ضبط ماشین یا آمپلی فایر اسپیکر انتخاب شده باشد. همچنین شرایط ضعیف شارژ سیستم و ارتباطات بین قطعات مختلف سیتم صوتی و باطری می توانند باعث این مشکل شوند. 

 پوپ در لوازم جانبی: این نویز معمولا با یک مشکل الکتریکی خاص اتفاق می افتد. معمولا، لوازم جانبی ماشین مثل چراغ های جلویی، برف پاک کن ها، ترمزها و چرخاندن فرمان و مواردی که چراغ ها با انجام آن روشن می شوند باعث یک جهش ولتاژ می شوند که به ضبط ماشین هم می رسند. 

نشانه ها : 

یک صدای پوپ تیز به گوش می رسد وقتی که شما لوازم جانبی ماشین را سریع یا محکم به حرکن درآورید، از حرکت متوقف کنید یا فشار دهید (مثل یک ترمز سریع و محکم)  

پوپ اسپیکر و صدای ترق تروق: معمولا در اثر ارتباط رادیویی ضعیف یا ورودی صدای با کیفیت پایین یا قدیمی به وجود می آید. 

نشانه:  صدای ترق تروق وقتی موتور ماشین روشن می شود و وقتی ماشین حرکت می کند. 

از شر صداهای ناخواسته ضبط ماشین خلاص شوید: 

برای صدای نوسان ساز  ابتدا قطعه یا قسمتی که نویز (صدای مزاحم) ایجاد می کنند را پیدا کنید و دوباره اتصال به زمین کنید.

یک شاسی فلزی برای گراند کردن (اتصال به زمین) بهترین ایده است. تمام اتصالات (باطری، اتصالات نوسان ساز، دستگاه، امپلی فایر، پردازنده های سیگنال و اتصالات به زمین) باید ایمن باشند. 

برای حذف نویز ایجاد شده از لوازم جانبی، یک خازن کوچک دو قطبی بین سیم پاور قطعه ای که صدای مزاحم ایجاد می کند و گراند آن (اتصال به زمین آن) وصل کنید. خازن باعث می شود که موج اضافی پاور از انتقال به ضبط ماشین جلوگیری کند. 

اگر نویز و یا صدای ترق و تروق از اسپیکر است کانال رادیو را عوض کنید و امتحان کنید که آیا نویز متوقف می شود؟ اگر این صدای ترق و تروق همیشگی باشد با تعویض کانال رادیو تغییر نمی کند و به این معنی است که اسپیکر شکسته و باید تعمیر یا تعویض شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.