مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

محافظ نمایشگر جدید سامسونگ رقیبی قدرتمند برای Gorilla Glass

.

شرکت سامسونگ اخیرا محافظ صفحه نمایشی از جنس پلاستیک بسیار مقاومی را تولید کرده است که گفته می شود قدرت محافظت آن از محافظ های شیشه ای Gorilla Glass بالا تر بوده و حتی میتوان از آنها جهت محافظت از صفحه نمایشگرهای منعطف استفاده کرد.
Gorilla Glass 6 محافظ صفحه نمایشگری است که چندی پیش توسط شرکت Corning به بازار معرفی شد. این محافظ صفحه نمایش که نسل جدیدی از شیشه های محافظ محسوب می شود طبق ادعای این شرکت می تواند حتی پس از ۱۵ بار سقوط از ارتفاع یک متری یا بیشتر قدرت حفاظت کننده ی خود را حفظ نماید بدن ایکه آسیبی به آن وارد شود. اما به نظر می رسد که این شرکت بی رقیب باقی نمی میند چون اخبار رسیده گویای این است که سامسونگ نیز توانسته چنین مقاومتی را در محفظ های خود ایجاد کند. طبق گزارش های رسمی منتشر شده بر اساس تست های انجام شده شرکت Underwriters Laboratories ، این شرکت عنوان Unbreakable (غیر قابل شکستن) را برروی محافظ های تولید شد توسط سامسونگ نهاده است.
بنا بر گفته های Hojung Kim مدیر واحد ارتباطات شرکت سامسونگ، نمایشگرهای OLED برخلاف دیگر صفحات نمایشگر که در انها از لایه ی محافظ شیشه استفاده شده است محافظ صفحه معرفس شده توسط این شرکت دارای یک لایه ی زیرین می باشد که آشیب ناپذیر است و علاوه بر آن از یک لایه محافظ دوم نیز برخوردار می باشد که باعث شده این محافظ بتواند در برابر آسیب های خارجی مقاومتی بالاتر از خود نمایش دهد. گفته می شود این محافظ از نظر وزن، سختی ، میزان درصد شفافیت و عبور نور، شباهتبسیار زیادی به لایه هایی دارد که از جنس شیشه تهیه می شوند بنابراین می توانند جایگزین مناسبی برای آنها باشند.

در ادامه ی این گزارش آمده است که شرکت Underwriters Laboratories در آزمایش های خود تلاش کرده است که بر روی استحکام و مقاومت فیزیکی این محافظ تمرکز کند. در طی مراحل این آزمایش های انجام شده این صفحات محافظ برای ۲۶ بار متوالی از ارتفاع ۱٫۲ متری رها شده اند که با این حال پس از هر بار همچنان توانسته اند بدون هیچ اختلالی در کار خود و یا در نواحی پشت، جلو و در کناره ها به طور عادی مورد استفاده قرار بگیرند. این آزمایش ها برای دماهای بالا نیز بر روی این محافظ جدید صورت گرفت که در نتیجه ی آن این محافظ توانسته است دماهای ۳۲ تا ۷۲ درجه را به خوبی پست سر بگذارد.
این شرکت ادعا کرده است که این لایه محافظ جدید سطح استاندارد ورازت دفاع آمریکا را نیز پشت سر نهاده است به طوری که در تستی که خود شرکت سامسونک در رابطه با تست ضربه برای این محافظ انجام داده است این محافظ توانسته بدون شمارش دفعات با سقوط از ارتفاع ۱٫۸ متری همچنان بدن آسیب دیدگی به کار خود ادامه دهد.
تا کنون از این نمایشگرها فقط برای استفاده در گوشی های هوشمند استفاده شده است اما این امکان وجود دارد که سامسونگ از انها در تولیدات دیگر محصولات خود نیز بهره ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.