مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

بهترین اسپیکرهای ایستاده (و یا برج مانند) (قسمت ۴)

توضیحاتی درباره فرکانس:
این موضوع ساده است. فرکانس ها اندازه می گیرند که صداها چقدر پایین و چقدر بالا هستند. واحد اندازه گیری فرکانس، هرتز (Hertz) است. اگر ما بخواهیم درباره صدای بالا صحبت کنیم، می توانیم کیلوهرتز (یکصد هرتز) را انتخاب نماییم. اسپیکرهایی که محدوده گسترده ای از فرکانس را دارند، در تئوری، صدا با جزییات بیشتر را ارائه می دهد. البته عملاً انسان می تواند صدای تا ۱۷۰۰۰ هرتز (۱۷ کیلو هرتز) را بشنود.
وقتی درباره اسپیکرهای ایستاده صحبت می کنیم، بهتر است کمی درباره صدای بم آن نیز صحبت کنیم.
ووفرها پخش کننده های مخصوص تولید صدای بم هستند. تقریبا تمام اسپیکرهای ایستاده حداقل یک ووفر را دارند- بعضی از آنها ممکن است یک ووفر و یک توییتر داشته باشند- و آن ها اغلب صدای طبقه بندی شده خوبی تولید می کنند. صدا در این اسپیکرها تقویت می شود و حجم توان را می گیرند و به داخل اسپیکر منتقل می کنند.
اما اینجا یک سوال پیش می آید، اینکه آیا این ها کافی هستند؟
منظور ما این است: برای تولید صدای بم واقعی و تاثیرگذار، شما لازم است که بتوانید به فرکانس پایین دست پیدا کنید، صدای تا حدی با فرکانس پایین که گوش شما توانایی شنیدن آن را ندارد ولی آن را می توانید احساس کنید. برای دستیابی به این فرکانس ها، لازم است شما توان (وات) بسیار بالایی داشته باشید، اغلب توان بیش از آن چیزی است که یک اسپیکر ایستاده، حتی اسپیکرهای بزرگ و قابلیت بالا می توانند تولید کنند.
حتی در حالیکه شما مطمئنا می توانید روی توانایی ووفرهای اسپیکرهای ایستاده خود تکیه کنید- مخصوصا درباره اسپیکرهای بسیار بزرگی که ۳ ووفر بسیار بزرگ دارند، ما به شما توصیه می کنیم یک ساب ووفر اضافه هم بگیرید. این بهترین کمک برای بدست آوردن صدای بم است و هیچ اسپیکر ایستاده ای حتی بهترین های آن ها نمی تواند آن کار را انجام دهد.

اسپیکرهای ایستاده پسیو
این قسمت کاملا قسمت آسانی است. یک اسپیکر پسیو داخل خود آمپلی فایر ندارد و به آمپلی فایر خارجی نیاز دارد و دقیقا به این دلیل است که شما معمولا اسپیکرتان را به یک آمپلی فایر جدا یا گیرنده وصل
می کنید.
معمولا شما لازم نیست خیلی نگران این موضوع باشید. تقریباً تمام اسپیکرهای سینمای خانگی پسیو هستند. بهتر است که چک کنید اگرچه، اگر شما اسپیکر اکتیو را به یک آمپلی فایر وصل کنید اما یک کابل اختصاصی به نام کابل line-level در آن هست و یک صدای بلند مثل (بنگ) از آن خارج می شود. دوباره متذکر می شویم که شما امکان ندارد چنین اشتباهی کنید که اسپیکر اکتیو و پسیو را تشخیص ندهید اما با اینحال مراقب باشید.
شما همچنین احتمالاً یک سیستم سینمای خانگی برای وصل شدن اسپیکر به آن نیاز دارید.

سینمای خانگی و HiFi
اینجا یک سوال برای شماست. چه چیزی مناسب تر است؟
استفاده از یک جفت اسپیکر ایستاده به عنوان قسمتی از سیستم سینمای خانگی، یا به سادگی استفاده از آن ها برای اجرای موسیقی از طریق اتصال به آمپلی فایر استریو (سه بعدی)؟
پاسخ سنتی به این سوال اولی است. اسپیکرهای ایستاده، اگر شما باور داشته، اسپیکرهای ایستاده بهترین ها برای اتصال به سیستم سینمای خانگی می باشند. آنها برای تغییر فرکانس طراحی شده اند و کاملا سازگار با سیستم های پخش کنونی با اسپیکرهای دیگر می باشند.
بعضی ها معتفدند اگر یک سیستم Hifi ساده با اسپیکر می خواهید اسپیکرهای قفسه ای را انتخاب کنید. البته ما در اینجا اعلام می کنیم که این جمله بی معنی است. هیچ مشکلی درباره تنظیم Hifi وجود ندارد

مرکز خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.