مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

بهترین اسپیکرهای ایستاده (یا برج مانند) (قسمت ۵)

بعضی ها معتقدند اگر یک سیستم Hifi ساده با اسپیکر می خواهید اسپیکرهای قفسه ای را انتخاب کنید. البته ما در اینجا اعلام می کنیم که این جمله بی معنی است. هیچ مشکلی درباره تنظیم Hifi در اسپیکرهای ایستاده نیست. درحالیکه برای بعضی مردم کارکرد عالی اسپیکرهای ایستاده، وقتی به یک آمپلی فایر مناسب وصل می شود، حیرت آور و بیش از حد تصور است. مخصوصا بعضی از اسپیکرها برای پخش موزیک (جداکردن صداهای زیر، بم و نرمال) فوق العاده هستند.
آنها همچنین خوبی دیگری هم دارند که به ساب ووفر اضافی نیازی ندارند. البته این موضوع بحث برانگیز است و صادقانه بگوییم همیشه از داشتن یک ساب ووفر برای داشتن فرکانس پایین دفاع کرده ایم. اما اگر شما مشکل جا دارید و می خواهد یک جفت اسپیکر دوتایی تنظیم کنید که مشکلی در قسمت صدای بم نداشته باشد، در اینصورت یک جفت اسپیکرهای ایستاده برای آن ها بسیار بیشتر از خوب می باشند تا یک جفت اسپیکرهای قفسه ای.
نهایتاً شما در ابتدا باید در درجه اول به بودجه و فضای منزل خود دقت کنید. همچنین کاملاً امکان پذیر هست که شما موسیقی را از طریق دستگاه سینمای گوش بدهید و به آن به عنوان یک راه حل نگاه کنید. به عبارت دیگر اجازه ندهید کسی برای اسپیکرهای منزل شما تصمیم بگیرد. درباره اسپیکرهای ایستاده می توان گفت اسپیکرهای همه کاره هستند که به شما حق انتخاب زیادی می دهند.
پاره ای از توضیحات (نقطه شیرین صدا):
مثل تمام اسپیکرها، صدایی که اسپیکرهای ایستاده تولید می کنند در هر جایی که قرار بگیرند با جاهای دیگر مساوی نیستند. یک سری موقعیت های مکانی در رابطه با اسپیکر است که باید ببینیم آیا درست است یا خیر.
آیا صدای بم کامل است، صدای زیر خوب است؟ صداهای نرمال عمیق و درست کار می کنند؟
این موضوع پیدا کردن مکانی برای اسپیکر که صدای خوب تولید کند، به نام نقطه شیرین صدا شناخته
می شود و مثل معجزه ای در صدا می ماند. در صورتیکه شما به این نقطه در یک اسپیکر رسیدید، هر تومانی که بابت اسپیکر پرداخته اید، کاملاً ارزش دارد.
به هرحال، کمی کار بابت رسیدن به آن نقطه لازم است که انجام شود. نهایتاً، شما لازم است که اسپیکرهایتان را در موقعیت مکانی مورد نظر خود گذاشته و آن را در نزدیکی آن مکان کمی تکان دهید تا شما به نقطه ای که می خواهید برسید. ما دوست داریم یک راه علمی برای پیدا کردن این نقطه به شما نشان دهیم اما این موضوع بیشتر به فضا و مکانی که اسپیکر را در آن می گذارید و آن چه که در آن فضا (اتاق) موجود است، بستگی دارد و این مثل یک ماموریت برای شما است که آن را پیدا کنید.
به هر حال، یک حقه مخصوص برای کمک به شما این می باشد:
حقه انگشت پا. تصور کنید شما روبروی اسپیکرتان ایستاده اید، موازی با جهت راننده. حالا تصور کنید که با زاویه ۱۰ و ۱۵ درجه اسپیکرها را می چرخانید. البته وقتی اسپیکرها را می چرخانید لازم نیست خیلی نگران بیشتر یا کمتر شدن زاویه ها باشید. حتی کمی بیشتر از آن مشکلی ایجاد نمی کند و ممکن است حتی به آن نقطه صدای شیرین برسید.
البته همه اسپیکرها احتیاج به این کار ندارند. و هر کارخانه ای برای تنظیم اسپیکرهایش، سفارش های خاص خودش را دارد.
ادامه دارد …

مرکز خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.