مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

اینترنت پر سرعت بر کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارد

ر اساس تحقیقات، دسترسی به اینترنت پر سرعت ممکن است طول و کیفیت خواب شما را کاهش دهد.
تحقیقات ارائه شده در مجله ی رفتارهای اقتصادی و سازمانی، دریافته اند که افرادی که به خطوط اینترنت پر سرعت (DSL) دسترسی دارند، نسبت به کسانی که از این سرویس استفاده نمی کنند میانگین خواب کمتر ۲۵ دقیقه ای دارند. DSL فناوری ای است که پهنای باند بالا را برای خانه و همچنین برای تجارتهای نه چندان بزرگ از طریق سیم های مس تلفن در اختیار افراد قرار می دهند.
محققان انجام شده در دانشگاه بوکانی ایتالیا و دانشگاه پیتسبرگ آمریکا بر این باورند که درکسانی که در معرض تشعشعات ناشی از دسترسی به اینترنت های DSL با کاهش رضایتمندی و طول مدت خواب مواجه می شوند که باعث مواجه شدن آنها با محدودیت در صبح برای کار و یا به دلایل خانوادگی می گردد.
فرانسیسکو بیلاری، یکی از پروفسور های دانشگاه بوکانی معتقد است که ” افرادی که دسترسی به اینترنت DSL نسبت به افرادی که به این سرویس دسترسی ندارند ۲۵ دقیقه کمتر می خوابند. اینکه انها بتوانند بین هفت تا نه (خواب میان هفت تا نه ساعت چیزی ست که دانشمندان و جوامع علمی توصیه می کنند) ساعت بخوابند به شکل قابل توجهی بسیار کم است و احتمال اینکه این خواب بتواند برای آنها آرمش بخش بوده و مفید باشد نیز بسیار پایین است.”
تاثیراتی که دانشمندان بر اساس انها به یافته های خود دست یافته اند با مطالعه بر روی افرادی است که با محدودیت زمانی در صبح ها مواجه می شوند و همچنین در زمان استفاده آنها از دستگاه های الکترونیک در زمان غروب به بعد( طول روز در این تحقیقات مد نظر نبوده است).
پروفسور بیلاری همچنین می گوید” وسوسه های دنیای دیجیتال می تواند زمان به رختخواب رفتن افراد را به تاخیر بیندازد، که در نهایت باعث کاهش طول مدت خواب افرادی می شود که توانایی جبران دیر خوابیدن را با صبح دیر بیدار شدن ندارند.
محققان دریافته اند که در میان نوجوانان و جوانان (بین سنین ۱۳-۳۰)، یک ارتباط قابل توجه میان خواب ناکافی و زمانی که برای تماشای تلویزیون و یا بازی کامپیوتری و یا ویدئوها در شب صرف می کنند، وجود دارد.

مرکز خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.