مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

کمک به طول عمر باطری موبایل (قسمت سوم )

استفاده از حالت ذخیره ی انرژی
گوشی های تلفن همراه امروزی دارای گزینه ای به نام وضعیت “ذخیره سازی انرژی”( Battery Saving Mode) هستند. این حالت برای استفاده ی همیشگی می تواند روی موبایل شما فعال باشد و متناسب با شرایطی که در آن در حال استفاده از گوشی همراه خود هستید عمل نماید.به عنوان مثال می تواند نسبت به وضعیت نور محیطی که در ان قرار گرفته اید نور صفحه ی نمایشگر شما را کاهش یا افزایش دهد. در این حالت هیچ یک از فعالیت های عادی گوشی شما تحت تاثیر قرا نمی گیرد ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که این حالت تاثیری بر روی فعال یا غیر فعال بودن برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند ندارد و شما هنوز باید فکری برایانها بکنید.
استفاده از گوشی در حی نشارژ بلامانع است
یکی دیگر از باور های غلطی که در بین مصرف کنندگان دیده می شود اعتقاد به این است که در صورتی که در حین شارژ گوشی همراه از آن استفاده کنند به گوشی انها اسیب وارد می شود. این نیز در زمره ی دانسته های غلطی است که بسیار نیز رایج می باشد. در صورتی که کاربران بخواهند در حین شارژ گوشیشان از آن استفاده نمایند تنها اتفاق ناگواری که ممکن است بیافتد این است که از انجایی که در حین شارز باتری در حال مصرف آن نیز هستید گوشی شما دیرتر از زمان عادی شارز خواهد شد. پس همچنان آسیبی متوجه باتری شما نخواهد شد مگر اینکه در حین شارژ اقدام با انجام عملیات های سنگینی کنید که منجر به داغی گوشی تلفن همراه شما شوند. در این صورت به دلیل تاثیر حرارت بر روی بتری شما عملکرد باتری لیتیوم یونی در دراز مدت به مشکل خورده می تواند از عمر مفید باتری شما بکاهد.
کمک از متخصصین
موضوعی که در رابطه با باتری های گوشی تلفن همراه مطرح است افت کیفیت آنها به مرور زمان است. این موضوع معمولا توسط کاربر پس از استفاده طولانی مدت از گوشی به خوبی قابل لمس است. این افت به صورت زودتر خالی شدن باتری موبایل نسبت به میانگینی که قبلا از ان استفاده می شد مشخص می شود. در صورتی که کاربر با این مسئله مواجه شود به تدریج نیاز به تعویض باتری گوشی خود خواهد داشت زیرا این افت کیفیت با گذشت زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که احتمالا تمامی کارکرد های تلفن همراه را تحت تاثیر خود قرا خواهد داد. در صورتی که قصد کردید باتری گوشی همراه خود را تعویض کنید به یاد داشته باشید که این کار نیاز به متخصص دارد و باتری به کار برده شده در گوشی بر خلاف شارژر آن باید اصل باشد و فقط متخصص این کار از ان آگاه خواهد شد و شما ان متخصص نیستید. باتری های لیتیومی هر چند به برخی مسائل از قبیل طولانی مدت در حال شارژ قرا گرفتن و یا نصفه و نیمه شارژ شدن حساس نیستند ولی برای تعویض ان ها حساسیت ایی وجود دارد که جز توسط یک متخصص از فرد دیگری ساخته نیست.

مرکز خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.