مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

حقایقی درباره اپل آسیا

شیائومی  در سال ۲۰۱۰ میلادی پا به صنعت گوشی های هوشمند تلفن همراه گذاشت. این شرکت که زمانی سومین تولیدکننده ی مطرح تلفن های هوشمند در کل دنیا به حساب می آمد بزرگ ترین بازارها را در چین و هند را دارا می باشد در شرایطی که حتی در این دو کشور برندهایی نظیر سامسونگ را در درجه دوم اهمیت قرار داده و خود را به پرفروش ترین تولیدکننده ی این محصول تبدیل کرده است.

در میان کشورهایی که به طور گسترده از محصولات این کشور استفاده می کنند از شیائومی با القابی نظیر اپل آسیا یا اپل شرقی یاد می شود که دلیل آن شباهت بالای محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات شرکت اپل می باشد. برای مثال می توان از فیرم ور مخصوص MIUI مخصوص تلفن‌های همراه که توسط شرکت شیائومی بر پایه سیستم‌عامل منبع‌باز اندروید توسعه داده شده است. نام برد.خصیصه این سفت افزارها رابط کاربری به شدت تغییر یافته آن است، بطوریکه که App Drawer اندروید را کنار گذاشته و شباهت بسیار زیادی با رابط کاربری آی‌اواس شرکت اپل و رابط کاربری تاچ‌ویز شرکت سامسونگ دارد.

رکورددار پرفروش ترین گوشی در یک روز در کتاب گینس

فروش بی سابقه ی گوشی های تلفن همراه شرکت شیائومی در طی ۲۴ ساعت (یک روز) در سال ۲۰۱۵ توانست رکورد جدیدی را در کتاب گینس به نام خود به ثبت برساند. در فستیوالی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ برگزار نمود طی پیشنهادهای تخفیفی که این شرکت به هواداران خود ارائه داد توانست تعداد ۲۱۱۲۰۱۰ عدد گوشی تلفن همراه را در عرض یک روز به فروش برساند که باعث شکست شدن رکود سابق فروش گوشی تلفن همراه در Tmall علی بابا  به تعداد ۱۸۹۴۸۶۷ عدد در سال ۲۰۱۴ گردید.

این شرکت همچنین در فروش لوازم خانگی  هوشمند، ابزار روشنایی و تلویزیون نیز دارای آمار قابل توجهی می باشد که البته هیچ یک موفق به ثبت رکورد دیگری نشده اند. شاید در اینده ای نه چندان دور شاهد ثبت رکوردهای جدیدی از این شرکت باشیم.

۵%  میزان سودی است که تغییر نخواهد کرد

 مدیرعامل شرکت شیائومی لی جون (Lei Jun) در کنفرانس در سال جاری برگزار شد عنوان کرد مادامی که مدیریت این شرکت برعهده ی اوست، درصد سود متعلق به محصولات خود را که از بخش فروش عید می شود همواره بر روی ۵% بهطور ثابت حفظ خواهد کرد و برنامه ی اجرای این سیاست را برای اعمال آن روی تمام محصولات این شرکت از تلفن های هوشمند گرفته تا تلویزیون های هوشمند، لوازم خوانگی و روشنایی  و … در دستور کار خود قرار خواهد داد.

با نگاهی دقیق تر به این سیاست می توان به این نتیجه رسید که این شرکت برنامه ای برای بر حضور شرکت هایی از قبیل وان پلاس ندارد و بر اساس این سیاست کالاهای تحت تولید این شرکت همیشه نسبت به قیمت فروش آنها از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار خواهدند بود که این خود می تواند بهترین تبلیغ تجاری برای کالا های تولیدی این شرکت باشد چراکه دیگر شرکت ها به طور سالانه به افزایش قیمت محصولات خود می پردازند ولی مشتریان شیائومی  همواره می توانند به سیاست قیمت گذاری محصولات تحت حمایت خود تکیه کنند. اینکه این سیاست شاید همواره به سود این شرکت نباشد خود جای بحث دارد ولی باید این را هم خاطرنشان کرد که درصد بزرگی از شود سالانه ی این شرکت از منبع فروش لوازم جانبی محصولات خود عاید میشود.

دامنه ۳.۶ میلیون دلاری شیائومی

شرکت شیائومی جهت راه اندازی وب سایت رسمی خود در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۳٫۶ میلیون دلار برای خرید دامنه ی mi.com  هزینه کرد ولی این تنها هزینه ی این شرکت در این زمینه نبود. این شرکت علاوه بر این سایت به جهت دشواری لفظ نام ان در کشورهای مختلف اقدام به خریداری دامنه های مختلف دیگری نیز نموده است که مبالغ چشم گیری نیز برای ان ها متحمل شده است.

دارا بودن یک دامنه ی رسمی با نامی ساده و به یاد ماندنی خود یک نقطه ی قوت در نظر گرفته می شود زیرا به آسانی در ذهن می نشیند و همچنین به آسانی در بین مردم پذیرفته می شود که بهترین راه ممکن برای شرکتی است که به طور گشتره تمامی محصولات خود را تنها از طریق ارائه یبر خط انها به فروش می رساند.

لوگویی با مفاهیم عمیق

برخلاف ظاهر بسیار ساده و شکل گرافیکی ان، این لوگو دارای مفاهیمی عمیق تر می باشد که گویای افکار بنیان گزاران آن است. در زبان چینی در صورتی که این لوگو را به صورت وارونه نگاه کنید به مهفوم قلب خواهید رسید. حروف  MI  در ایم لوگو می توانند نماینده ی دو لغت  Mobile Internet (اینترنت موبایل) باشند و یا می توان مفاهیمی نظیر  Mission Impossible (ماموریت غیرممکن) را از آن استخراج نمود که گویای تفکرات غالب بنیان گزاران و چشم انداز اهداف شکل گیری این شرکت میباشد.

سید محصولات ۱۰۰درصد غیر مرتبط

شرکت شیائومی علی رغم کسب شهرت و محبوبیت خود به جهت تولید محصولات تلفن های هوشمند که راه این شرکت را در بازار تکنولوژی هموار نمود، محصولات متنوع دیگری را نیز به بازار عرضه کرده است که شاید امیدوار است تنوع و نواوری صورت گرفته در انها بتواند توجه مشتریان را در بازار های دیگر به خود جلب کند. این محصولات نوآورانه و گاهی متعجب کننده شامل اسکوتر قابل حمل برقی با توانایی برد بالا، دستگاه های کنترل کننده ی تناسب اندام،  پهپادهای قابل عرضه ، لامپ های روشنائی هوشمند، روبات های جارو برقی و پاور بانک  می شود که می توان به این موارد دوربین های امنیتی ، پخش کننده های مولتی مدیا و کفش های ورزشی هوشمند مخصوص دویدن را نیز افزود. محصولاتی از این شرکت از قبیل پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و خودکار که در هیچ دسته بندی کالای دیجیتال قابلیت  دسته بندی ندارند شاید برای شما نیز سوال برانگیز باشند

توییتر چیست ؟

تولید صدای اسپیکرهای معمولی با استفاده از یک آهنربا برای حرکت دادن یک هسته انعطاف پذیر به جلو و عقبی می باشند. آنها از پخش کننده های صدا (بلندگویی) استفاده می کنند که سیگنال الکتریکی را به حرکت های فیزیکی (صدا) تبدیل می کنند. یک توییتر نوعی بلندگو (پخش کننده صدا) است که بالاترین محدوده فرکانسی را تولید می کند. دو نوع دیگر پخش کننده ها نیز میدرنج ها و ووفرها هستند.

اساساً یک بلندگو یک هسته انعطاف پذیر، یا دیافراگم است که با حرکت بسیار سریع به جلو و عقب برای تولید امواج صوتی بکار می رود. معمولا دیافراگم از کاغذ، پلاستیک یا فلز درست شده است و به سوسپانسیون پهن انتهایی چسبیده است. همچنین سوسپانسیون که همان اطراف هسته است، یک حاشینه فلزی انعطاف پذیر است که باعث حرکت هسته می شود و به سبدی وصل شده است که قاب فلزی بلندگو است.

در قسمت باریک انتهایی هسته یک Voice coil است که به سبد توسط رینگ فلزی وصل شده است و باعث می شود Coil بتواند به جلو و عقب حرکت کرده و در جای خود فیکس شود.

تفاوت بین توییتر و دو نوع پخش کننده دیگر مربوط به سایز آنها است. یک ووفر بزرگترین نوع پخش کننده است و به منظور تولید صداهای با فرکانس پایین ساخته شده است. در حالیکه توییترها بسیار کوچکتر هستند و برای تولید صدا با بالاترین فرکانس ها می باشند.

تعجب آور نیست که مدرنج ها طیف فرکانس متوسط بین فرکانس های ووفرها و توییترها را تحا پوشش قرار می دهد. سایز توییتر فرکانس را نشان می دهد به این دلیل که برای ساخت امواج فرکانس بالاتر، دیافراگم باید با سرعت بالاتری ارتعاش ایجاد کند.

بسیار بعید است که یک پخش کننده با سایز بزرگ بتواند ارتعاش بسیار سریع مانند توییتر درست کند. اغلب یک استریو سیگنال های الکتریکی اش را به فرکانس های مختلف تقسیم می کند و هر سه نوع مختلف پخش کننده ها هر کدام وظیفه ایجاد فرکانس مربوط به خود را به صورت جداگانه ایفا می کنند. در اثر مواقع انواع پخش کننده ها در کنار هم در یک بدنه قرار داده می شوند.

ورود iDol Home اسپیکر هوشمند هوآوی

هواوی قصد دارد اسپیکر هوشمند iDol Home را روانه بازار کند.

اینکه ببینیم هواوی در حال قدم نهادن در میان تولید کنندگان اسپیکر های هوشمند است با توجه به این موضوع که بازار این تولیدکنندگان هر روز در حال رشد میباشد دور از ذهن نیست. رشد چشم گیر هواوی در بازار گوشی های همراه خود گویای توانایی آن در به دست گرفتن بازاری چون اسپیکر هوشمند نیز می باشد. با توجه به اخرین گزارش های رسیده این اسپیکرها با نام تجاری iDol Home ورود خود را اعلام خواهند کرد. 

چندیست که شرکت هواوی با نام گذاری محصولات خود شکل جدید از تبلیغات را ارائه می کند. این نام گذاری ها در جهت معرفی بهتر کارائی های این اسپیکر ها صورت می گیرد و برای مثال نام تجاری iDol Home در تلاش هست تا عهنوان کند که این اسپیکرهای صوتی هوشمند که با صوت قابل کنترل می باشند می توانند دستیاری مجازی برای صاحبان آنها باشند. 

دستیار مجازی در قالب اسپیکر هوشمند 

طبق گزارشات منتشر شده هواوی درصدد ساخت و توسعه ی یک دستیار شخصی است به  طور پیشرفته با صاحب خود خدمت می کند ولی از آن جهت که هنوز به طور کامل اماده سازی نشده است برای یافتن موقعیت مناسب خود و کمک به اسپیکر هوشمند برای کسب موفقیت در بازار نیاز به زمان دارد. با توجه به این که این کار قبلا توسط شرکت هایی از قبیل آمازون، گوگل، سامسونگ و اپل صورت گرفته است دور از انتظار نیست که هواوی نیز سعی در طی همین مسیر داشته باشد. 

شرکت‌های مطرحی ارائه اسپیکرهای هوشمند مجهز شده به دستیار داخلی آمازون الکسا را در دستور کار خود قرار داده اند. پس آسان نیست که  مطمئن باشیم تاهوآوی بتواند در این بازار پرقدرت بر رقیبی آمریکایی غلبه کرده و شرکت‌ها را مجاب به استفاده از دستیار مجازی خود کند.

ساندبار JBL Link Bar با اندروید تی وی و دستیار گوگل

ساندبار JBL Link Bar  که چندی پیش در برگزاری نمایشگاه Google I/O  ۲۰۱۸ معرفی شد دارای  دستیار گوگل و اندروید تی وی می باشد.

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که با نام Google I/O  شناخته می شود از این محصول جدید خود پرده برداری کرد. ساندبار JBL Link Bar با پشتیبانی از دستورات صوتی شما در کنار تلویزیون شما مورد استفاده قرار می گیرد و از اندروید تی وی بهره مند می باشد.

تنها کنترل کننده ی ساندبار JBL Link Bar ، صدای شماست.

اچ تی سی با لینک بار خود همچون سایر ساندبارهای موجود در بازار عمل می‌کند؛ که از طریق HDMI می توان آن را به  تلویزیون و یا دیگر  دستگاههای صوتی متصل متصل کرده و به پخش موسیقی پرداخت. آنچه شایان توجه می باشد این است که این ساندبار با مجهز بودن به اندروید تی وی و دستیار گوگل شما را قادر می سازد تا به آسانی به ویدئوهای یوتیوب و یا موسیقی های پاندورا دسترسی داشته و انها را اجرا کنید. و در نهایت شما این امکان را خواهید داشت تا سوال‌های خود را در ضمینه های متفاوت بپرسید و یا اینکه دستور کنترل دیگر لوازم هوشمند خانگی خود را صادر کنید

جزئیات فنی زیادی از ساندبار JBL Link Bar  در دست نیست؛ اطلاعات موجود حاکی از آن است که این ساندبار دارای ورودی های  HDMI ، Optical، line-in  و Ethernet می باشد. از آنجایی که هیچ ساب ووفری این دستگاه را همراهی نمیکند بنابراین این دستگاه باید در مجاورت تلویزیون شما قرار بگیرد. این دستگاه همچنین دارای ریموت کنترل نمی باشد و تنها از فرامین صوتی شما پیروی می نماید  که البته شاید همیشه خوشایند مصرف کننده واقع نشود.

تا کنون خبری از زمان ارائه ی این ساندبار به بازار در دست نیست ولی گفته می شود که این ساندبار تا پائیز امسال عرضه خواهد شد.

بهترین روش ها برای داشتن کیفیت صدای بهتر در ماشین


روش هایی برای به دست آوردن صدای بهتر وجود دارد که می تواند شما را برای داشتن صدای بهتر متعجب کند
بیشترین راه ها برای داشتن کیفیت بهتر در ماشین شما آپگریدهاست، مثلا یک دستگاه بهتر پیدا کنید یا اسپیکرهای با قدرت یا ساب ووفر نصب کنید اما جزو دیگر کارها حذف کردن مواردی است که باعث مشکل می شود.
۱- جایگزین کردن اسپیکرهای فابریکی کارخانه با اسپیکرهای خوب موجود در بازار. وقتی شما مسقیما یک اسپیکر با قطر اسپیکر قبلی و از لحاظ شکلی مثل اسپیکر فابریک باشد، به صورت تحت الفظی یک کار جایگزینی ساده است که قبلی را برمیدارید و جدید را دقیقا مطابق قبلی می بندید.
اگر از ماشین خود مدتی در جاده استفاده کرده اید، اسپیکرها به مرور زمان دچار مشکل می شوند و در این زمان است که شما به فکر تهیه اسپیکرهای بهتر هستید. همچنین شما میتواند به فکر تهیه اسپیکرهای Coaxial با اسپیکرهای Component یا حتی اضافه کردن ساب ووفر بیفتید. اما توجه داشته باشید که چنین ارتقایی مستلزم تغییرات پیچیده تر و هزینه بر است.
۲- نصب آمپلی فایر راه ارزانی برای کیفیت صدای بهتر نیست، اما نصب آمپلی فایر درست می تواند به ساختار یک سیستم درست برای داشتن صدای خوب کمک بسیاری کند. اضافه کردن یک آمپلی فایر یا کامپوننت عملا می تواند پیچیده و هزینه بر باشد ولی می تواند به اسپیکرهای خوب نصب شود و تفاوت صدا را به طرز قابل توجهی احساس می کنید. اگر می خواهید با محصول کارخانه ای کار کنید که نمی تواند اسپیکرش به آمپلی فایر نصب شود پس مهم است که دستگاهی می گیرید بتواند حجم صدای ورودی را تنظیم کند.
۳- از فایل های با موزیک با کیفیت بالا یا حتی رزولوشن بالا برای صدا استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کسی می خواهد فقط رادیو AM گوش کند به جای FM و درباره کیفیت صدا اعتراض دارد.
اگرچه کانال های رادیویی AM با کیفیت بالاتر هستند و می توان پیدا کرد اما کانال های FM پیچیدگی های آن را ندارند. همه می دانند که گوش دادن به کانال های FM همیشه با کیفیت خوب است.
همچنین کیفیت صدای CD بهتر از کیفیت صدای کانال های FM است و اگر شما فایل های صوتی دیجیتال صدای بسیار بهتری خواهید داشت. مشکل اینجاست که تمام فایل های موسیقی دیجیتال یکسان نیستند. مثلا، اگر شما تعداد بسیار زیادی موسیقی در کالکشن خود داشته باشید متوجه می شوید که حدود ده سال پیش فایل ها خیلی سنگین تر از آنجه باید زیپ می شدند، بودند.
۴- شما هیچ کاری درباره صداهای داخل ماشین نمی توانید انجام دهید، اما اگر صداهای خارجی را کمتر کنید به شما کمک می کند صدای بهتری داشته باشید.
بیشتر راه های به دست آوردن کیفیت صدای بهتر شامل ارتقا دادن دستگاه ضبط ماشین است اما باید سیستم ضبط برای پایه های صدای مختلف ساخته شده باشند.
آسان ترین و سریعترین راه اضافه کردن و قطعاتی است که باعث بهتر شدن صدا می شوند، مانند گذاشتن Dynamat داخل درب پنل وقتی که ماشینی در جاده بسیار در رفت و آمد است. این محصولات ورقه های نویز گیر هستند که باعث می شوند نویز ایجاد شده در جاده گرفته شود و نصب آنها بر روی درب پنل نیز بسیار آسان می باشد.
کارهای مشابه این نیز برای نویزهای مختلف می توان انجام داد. مثلا می توان نویز گیرهای مختلف به کاپوت ماشین نصب کرد.
اگر نهایتا شما به نتیجه رسیدید که ساب ووفر بزرگی در ماشین نصب کنید، قطعات مشابهی هست که نویز گیر هستند و می توانند روی کف ماشین، دیواره ها و داخل کاپوت نصب شوند.