مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

چگونه میله های شبرنگ در تاریکی می درخشند؟

میله های شبرنگ برای مهمانی های شبانه بسیار محبوب هستند اما همچنین برای کمپ ها، غواصی، نیاز به نور اورژانسی، تفریحات خارج از منزل، آگهی ها و اتفاقات مختلف … بسیار مفید هستند. اما این میله های شبرنگ چگونه کار می کنند؟
میله های شبرنگ در بسیاری اشکال و سایزهای مختلف هستند. از محصولات شبرنگ می توان به دستبند شبرنگ، گردنبند، نی، علامت های مختلف، تل، هدبند و بسیاری محصولات دیگر اشاره کرد.
تمام این محصولات به یک روش کار می کنند. اما اینکه چطور آن ها می درخشند؟
“مواد شیمیایی بلورین یک فعل و انفعال شیمیایی است و انرژی را در قالب نور آزاد می کند.”
تمامی اینگونه محصولات، مایع درخشان شبرنگ وابسته به یک پردازش شیمیایی به نام مواد شیمیایی بلورین برای تولید نور هستند. مواد شیمیایی بلورین یک فعل و انفعال شیمیایی است که انرژی را به نور تبدیل می کند.
برای تولید این نور، الکترون ها در مواد شیمیایی برانگیخته می شوند و به یک مرحله انرژی بالاتر می روند.
برای رسیدن به این مرحله، این میله ها شامل دو مایع هستند. پراکسید هیدروژن و الکل ترت بوتیل. وقتی این دو مایع با هم مخلوط می شوند مایع جدید نور تولید می کند. همچنین می توان رنگ های فلوئورسنت در الکل اضافه شوند تا مایع ها را رنگی کنند.
وقتی میله را خم می کنیم، میله شیشه ای می شکند و اجازه می دهد که دو مایع با هم مخلوط شوند.
یکی از مایعات داخل شیشه ای درون میله (جسم شبرنگ) است که در مخلوط داخل پلاستیک جسمی که می درخشد (مثل عصا، گردنبند، هدبند، دستبند و … ) شناور می باشد و به این دلیل است که شما برای این که میله یا هر گونه وسیله شبرنگ را می خواهید بدرخشد باید آن را خم کنید تا مایع داخل شیشه به بیرون بیاید و با مایع دیگر مخلوط شود و جسم شروع به درخشیدن کند. فعل و انفعالات شیمیایی سریعاً اتفاق می افتد و جسم شبرنگ شما کم کم شروع به درخشیدن می کند.

مرکز خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.