مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

تاثیرات بلوتوث بر روی سلامتی، ریسک ها و خطرات تشعشعات آن چیست؟ (قسمت اول)

آیا تشعشع بلوتوث واقعاً خطرناک است؟

وقتی کلمه ای که رسماً به کار می بریم “تشعشع” از هدست های بلوتوث دار و یا هر وسیله بلوتوث دار دیگری است، خیلی بعید می باشد که بخواهیم از وسیله ای صحبت کنیم که برای بشر ضرر کمی داشته باشد که اگر فکر کنیم حتی کم ضرر است کاملاً در اشتباهیم.

البته بعضی نماینده های قانونی برخی از دستگاه های بلوتوث دار مدعی می شوند که سطح تشعشع خارج شده توسط هدست های بلوتوثی و دیگر دستگاه ها کم است و به بعضی از این تشعشعات درجه “Safe” (ایمن)
می دهند و بسیاری از مردم این سوال را دارند که آیا واژه ایمن واقعاً کلمه مناسب و درستی برای آن ها است یا خیر.

طبق تحقیقات گوناگون محققان و دانشمندان که وابسته به هیچ موسسه ذینفعی نیستند، میزان واژه “ایمن” در مقابل تشعشعات بلوتوث قابل ملاحظه است ولی همیشه یک اما دارد. در حالیکه نمایندگان قانونی با اطمینان
می گویند که تشعشعات غیر حرارتی رادیویی بلوتوث برای بدن مضر نمی باشد. شواهد و دلایلی هست که نشان می دهد فقط اثرات گرمای تشعشع ماکروویو نیست که مضر است و خطرات بیولوژیکی دارد.

حتی ویکی پدیا اجازه داده است که صفحه باز شده برای اثرات تشعشعات بلوتوث قابل مذاکره باشد.

“درباره سوال ضررهای وارده به سیستم های بیولوژیکی مطابق یونیزاسیون با قدرت پایین و تشعشعات غیر یونیزه هنوز جواب درستی داده نشده است. بحث ها درباره اثرات غیرحرارتی ممکن تشعشعات غیر یونیزه با قدرت پایین، مثل اشعه غیر حرارتی و در معرض امواج رادیویی قرار گرفتن، ادامه دارد.”

اشعه (تشعشعات) بلوتوثی از تمام هدست های بلوتوثی و دستگاه های مختلف ساتع می شود و نوعی موج فرکانسی رادیویی (RF) است که به نام تشعشع ماکروویوی شناخته شده است.

فرکانس های ماکروویو طول موج کوتاه و نوسان سریع دارند. این باعث می شود که آن ها بتوانند مسافت طولانی، اطلاعات را بدون نیاز به سیم حمل کنند. طول موج کوتاه و نوسان سریع فرکانس های ماکروویوی همچنین باعث می شود که بتوانند به سطح سلولی نفوذ پیدا کنند.

خطرات در معرض امواج رادیویی بلوتوث قرار گرفتن

هر نوع تکنولوژی وایرلسی تشعشعات رادیویی ساتع می کند. مضرات برای بدن در معرض امواج رادیویی قرار گرفتن در طولانی مدت در تحقیقات بسیاری مشاهده شده است.

برخی خطرات قرار گرفتن طولانی مدت بدن در برابر امواج رادیویی به شرح زیر بیان شده است:

  • سرطان
  • لوسمی
  • آلزایمر
  • اوتیسم
  • سقط جنین
  • نقص هنگام تولد
  • بیماری های خود ایمنی
  • تصلب بافتهای بدن
  • ریزش مو
  • خودکشی

اشعه وایرلس بلوتوث و اشعه تلفن همراه

تکنولوژی بلوتوث از همان تکنولوژی تلفن همراه برای دریافت و ارسال اطلاعات استفاده می کند.

تنها تفاوت محدوده آن است. یک آنتن تلفن همراه اول سیگنال ها را از برج ها و ماهواره ها می گیرد، درحالیکه بلوتوث هدست سیگنال ها را از چند قدم آنطرف تر می گیرد.

موضوع خطرات اشعه بلوتوث و تست ایمنی اشعه بلوتوث کمتر از تشعشعات تلفن همراه، مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است. کمی مطالعه و تحقیق درباره بلوتوث باعث شده بعضی از شرکت ها مدعی شوند اشعه آن ایمن است.

مرکز خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.