مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

جزئیات انتشار بازی Fast Striker PS4 کمپانی German indie

بررسی بازی Fast Striker برای PS4

امروزه بازی های تیراندازی کمی از مد افتاده ­اند. از دورانی که Galaga و Space Invaders جذابترین بازی ­های موجود در بازار بودند مدت زمان زیادی گذشته است. اخیرا در PlayStation Store بازی جدیدی در این ژانر منتشر شده است. بازی Fast Striker توسط یک شرکت سازنده آلمانی به نام NG:DEV.TEAM ساخته شده است.
این یک بازی سبک شوتم­ آپ (سبکی از ژانر تیراندازی) است که در آن تمرکز بر امتیاز گرفتن است و تلاش شده تا حس بازی های کلاسیک را به ما القا کند. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، بازی Fast Striker فقط برای Neo Geo و SEGA Dreamcast طراحی شده است. نسخه ارتقا یافته بازی برای پلی استیشن نیز منتشر شده است که دارای ۴ حالت سختی است.

۴ حالت سختی شامل mode novice، mode original، mode maniac و mode omake هستند. هر کدام از حالات دارای جذابیت خاص خودش است که  نحوه امتیاز گرفتن در هر حالت با حالت دیگر متفاوت است. برای مثال، در حالت maniac هر چه به دشمنان نزدیکتر شوید و به آنها شلیک کنید امتیاز بیشتری خواهید گرفت. اگر شما بدنبال امتیاز گرفتن هستید، پس این حالت مناسب شماست. جمع آوری امتیاز در کنار به پایان رساندن هر مرحله یکی از جذابیت ­های بازی محسوب میشود. 
گزینه­­ های دیگری برای جمع ­آوری وجود دارد اما آنها ارزش کمتری نسبت به بقیه دارند. در تنظیمات حالت سختی بازی  چالش های اساسی زیادی درنظر گرفته شده است، البته این چالش­ ها در حالت novice دیده نمیشود.  این بازی به سختی بازی های دهه ۸۰ است، پس در هنگام بازی هر لحظه امکان انفجار سفینه کوچکتان وجود دارد.

همانطور که انتظار میرود طراحی سطوح با استفاده از گرافیک کلاسیک Neo Geo انجام شده است، اما تغییرات کوچکی جهت افزایش جذابیت بازی انجام شده است. همه آنها بسیار شبیه به هم هستند و از یک پالت رنگی معمولی استفاده می کنند و این موضوع باعث شده تا جذابیت بازی کاهش یابد. با این حال موسیقی متن بازی بسیار خوب است و شامل آهنگ های قدیمی دهه ۲۰۰۰ و بیت­ های قوی تکنو است،که باعث میشود شما در هنگام انجام بازی و مقابله با دشمنان بیگانه پایکوبی کنید.

گیم­ پلی بازی همانند دوران قدیم است که متاسفانه حتی با استانداردهای دهه ۹۰ نیز کمی بیش از اندازه معمولی است. دکمه X به جلو تیراندازی میکند، دکمه دایره یک سپر شکست ­ناپذیر کوتاه مدت بوجود می­ آورد، و دکمه مربع به عقب تیراندازی میکند. در هر یک از حالات سختی، شما با یک سفینه منحصر به فرد با سلاح های خاص خودش بازی خواهید کرد، اما به غیر از این موضوع بقیه نکات حالات سختی مشابه هم هستند. 
یکی از نکات جالب بازی این است که فشار اعمال شده به دکمه X بر روی نحوه استفاده از سلاح شما اثر می گذارد. یک ضربه کوچک ممکن است حالتی ایجاد کند که باعث شود شما کمی سریعتر حرکت کنید، درحالیکه نگه داشتن دکمه حالتی قدرتمندتر بوجود میآورد که سرعت خیلی زیادی ایجاد میکند. یکی از ویژگی های مهم بازی های سبک شوتم ­آپ که باعث میشود اشتیاق بیشتری برای انجام بازی داشته باشیم قابلیت ارتقاء و بروزرسانی سلاح ها است، بنابراین نبود این گزینه اثر نامطلوبی دارد.

نتیجه

در بخش بررسی متوجه شدیم که، بازی پلی استیشن ۴ Fast Striker نمونه ­ای از یک بازی سخت، اما عجیب سبک شوتم ­آپ است. اگرچه گرافیک Neo Geo نوستالژیک است، اما هیچ جذابیتی ندارد، و در آن از یک پالت رنگی بسیار بد استفاده شده است. کمبود ویژگی های جدید گیم ­پلی، مخصوصا جهت ارتقاء سلاح ها، یک گناه نابخشودنی است، اما هنوز هم یک تجربه لذت ­بخش فراهم میکند.

مرکز خرید دات کام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.