مرکز خرید

markazkharid

مرکز خرید

markazkharid

تاریخ انتشار قیمت اخبار و شایعه های گوشی موبایل سونی اکسپریا ایکس زد ۳ قسمت سوم

مروری بر گوشی سونی اکسپریا XZ3 قسمت سوم

صفحه نمایش گوشی

  • احتمالا بهترین صفحه نمایش ساخته شده
  • صفحه نمایش ۶ اینچی، ۱۴۴۰ x ۲۸۸۰ OLED

صفحه نمایش گوشی سونی اکسپریا XZ3 از جهات مختلف، از دیگر پرچمداران شرکت سونی پیشی گرفته است. پانل ۶ اینجی، QHD+ (1440 x 2880) OLED بسیار فوق العاده است. رنگ های این گوشی هم بسیار غنی تر از دیگر تلاش های شرکت سونی بوده است. به نظر می رسد شرکت سونی از موتور X Reality Pro که مشابه تلویزیون هایش است، استفاده کرده و تلاش هایش نتیجه داده است. این صفحه نمایش از HDR پشتیبانی می کند، پس محتوای آن بسیار عالی نشان داده خواهند شد. 
سطح روشنایی نیز عالی است، صفحه نمایش در محیط خارج از خانه به راحتی قابل دید است، و به طور کلی، زاویه ی دید مناسبی را ارائه می دهد. حالت نمایش محدود نیز وجود دارد، هنگامی که گوشی را برمیدارید، یا زمانی که دوبار روی صفحه نمایش ضربه بزنید اعلان ها و ساعت را نشان می دهد. همچنین حالت نمایش عکس های با کیفیت نیز برای صفحه نمایش محدود وجود دارد که برخی تصاویر را نشان می دهد. لبه های گوشی در دو طرف منحنی شده اند. 
شرکت سونی از این قابلیت با “Side Sense” استفاده کرده است، با دوبار ضربه در کناره های گوشی منویی با کلیدهای میانبر برنامه ها، تنظیمات و اعلان ها نمایش داده می شوند. این ویژگی ای است که اکثر مردم از آن استفاده خواهند کرد. با این حال کار با آن کمی ناامیدکننده است، باید گوشی را در موقعیتی خاص نگه داریم. احتمالا نمی توانید هنگامی که گوشی را با یک دست نگه می دارید به کل صفحه نمایش آن دسترسی داشته باشید، که نمیتوان این را نادیده گرفت.
این موضوع کمی ناامیدکننده است زیرا دسترسی به نوار اعلان با یک دست، در چنین گوشی بزرگی، کمی مشکل است. در دیگر گوشی هایی مانند مدل های مختلف هواوی یا وان پلاس، می توانستیم به راحتی به اسکنر اثر انگشت دسترسی داشته باشیم اما در این گوشی چنین نیست. در عوض، میانبر اعلان در قسمت منوی Side Sense قرار گرفته است.

عملکرد گوشی Sony Xperia XZ3

صفحه نمایش: ۶اینچ، QHD+ OLED w/ HDR

عملکرد: اسنپ دراگون ۸۴۵

حافظه رم: ۴گیگابایت

حافظه ذخیره سازی: ۶۴گیگابایت+ کارت حافظه میکرو اس دی

دوربین عقب: ۱۹مگاپیکسل، ۲٫۰/f با ضبط ۴K HDR

دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل، ۱٫۹/f

باتری: ۳۳۰۰ میلی آمپر، قابلیت شارژ سریع، شارژ وایرلس

نرم افزار: اندروید ۹ پای

زمانی که از ویژگی پرچمداران گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۸ صحبت می شود، گوشی سونی اکسپریا XZ3 تقریبا از تمامی ویژگی ها برخوردار است. تراشه ی اسنپ دراگون ۸۴۵ کوالکام، سیستم مشابهی است که در گوشی های وان پلاس ۶، سامسونگ گلکسی اس۹، ال جی جی۷، و گوشی قبلی سال ۲۰۱۸ شرکت سونی یعنی XZ2 وجود داشت. این تراشه هنوز پرقدرت ترین تراشه ی موجود در بازار است.
شاید تنها نقصی که در گوشی سونی اکسپریا XZ3 وجود دارد رم ۴ گیگابایتی آن باشد، که در مقابل گوشی وان پلاس ۶ قرار گرفته است اما گوشی گلکسی اس۹ هم به طور مشابه از همین حافظه رم ۴ گیگابایتی بهره مند شد. این چیزی نیست که بر عملکرد روزانه ی گوشی تاثیر بگذارد. حافظه ی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی استاندارد گوشی نیز با استفاده از کارت حافظه ی میکرو اس دی افزایش می یابد، که به نوبه ی خود بسیار مطلوب است.

مرکز خرید دات کام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.